Mina Rocky Road!


Bakade Rocky Road igår och här kommer receptet:

600 g mörk choklad 70 %(jag köpte 70% från Marabou)
2 påsar dumlekola (jag delade dom i mindre bitar)
2 nävar mini marshmallows (delade dem hälften så stora)
3 dl salta jordnötter
1 dl
skalade pistagenötter

Gör så här:
- Smält choklad på låg värme i ett vattenbad(i en skål över en kastrull med kokande vatten)
- Blanda sedan alla ingredienserna
- Fyll smeten på en plåt med bakplåtspapper, mina är ca 1cm tjocka(kan göras tjockare, man gör som man önskar)
- När det stelnat delar du i önskad storlek på bitarna, mina blev ca 2x2 cm. Gör man för stora orkar man nästan inte äta upp hela kakan

Lycka till!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0