Utvärdering efter 1 vecka med ny kost & livsstil

Hej! Ska försöka utvärdera/redovisa/förklara hur det gått för mig senaste veckan. =)

Vågen visar en annan siffra, det är jag otroligt glad över, då vet man ju att det man gör funkar. Men samtidigt vill jag inte hänga upp mig själv på själva siffran, jag kan bli rätt paranoid över det. Visst är det vikten jag vill ändra på, men det kan bli för mycket om jag ska gå och väga mig hela tiden, så ska väga mig på måndag mornar framöver, alltså med en veckas mellanrum och alltid samma tidpunkt varje gång.

En annan sak som det märks på mig är ju i spegeln, magen har blivit aningen plattare, eller så inbillar jag mig bara för att jag vet att siffran på vågen är annorlunda. -Ja säger ju att man kan bli paranoid av vågen. Hmm, tror jag inte ska bli så fixerad.

Okej, vidare till kosten. -Det har blivit väldigt mycket frukt & vatten! Tog faktiskt popcorn i helgen, vi va ju på bio i fredags :D Annars har jag klarat mig bra, ätit sallad till varje måltid, inte ätit lika stora portioner mat så att jag inte blir proppmätt. Förutom måndagen och tisdagen har jag inte känt något sockerberoende alls! Jag trodde det skulle bli mycket värre än det är =) 

Men något som jag också ser är viktigt är att äta regelbundet, för mig passar det med var 3e timme, jag brukar få i mig 4-5 måltider/dag

Träningen har flytit på som vanligt, tränar vanligen 3-4 gånger/vecka. Är noga med att varva konditionspass och styrkepass, och det blev 2 av varje. 3 ggr på friskis och 1 "pass" hemma då jag gjorde styrkeövningar med kroppen(grym träningsvärk hade jag efter det!)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0